Wpisy oznaczone tagiem działalności gospodarczej

Własna firma – naprawdę warto

Własna firma – naprawdę warto Podejmowanie w obecnym czasie działalności gospodarczej jest nie lada wyzwaniem. Wymaga zarówno odwagi jak i hartu ducha. W koło ciągle słyszy się o kryzysie i wzrostach kosztów, cen itp. Rozpoczynanie prowadzenia własnej firmy w takim czasie to bardzo odważne przedsięwzięcia. Na szczęście do odważnych świat należy, dlatego Ci, którzy podejmą takie wyzwanie, los na pewno będzie sprzyjał. Najważniejsze to mieć jasno sprecyzowane cele i plan jak do nich dążyć. Cele w biznesie są tak samo ważne, jak i w życiu. Bez nich trudno nam dokądkolwiek dojść. Zakładanie własnej firmy nie jest trudne. Co prawda mogą spotkać nas pewne biurokratyczne przeszkody, ale wszystko to jest do przeskoczenia? Normalny zdrowy człowiek jest w stanie sobie poradzić z wypełnieniem paru formularzy. Tym bardziej, że przyświeca nam ważny cel, jakim jest osiągnięcie wolności, niezależności finansowej oraz sukcesu w swoim własnym biznesie. Jak już uda nam się przejść początek, czyli załatwianie wszelakich formalności? Możemy zająć się właściwą działalnością, czyli tym, co potrafimy albo chcemy robić. Jeżeli naszą własną firmę będziemy rozwijać z pasją, będziemy mieli więcej siły i wytrwałości w dążeniu do celu, jakim jest sukces i rozwój naszego interesu. To, co najpiękniejsze w prowadzeniu własnej firmy to przede wszystkim brak monotonni w działaniach każdego dnia. Nie ma podobnych dni dla przedsiębiorcy. Każdy na pewno przyniesie coś nowego, nowe wyzwania, z którym trzeba będzie się zmierzyć, uporać. Pamiętajmy, że nie jesteśmy sami na tym świecie i korzystanie z pomocy innych ludzi jest bardzo przydatne. Wiele możemy nauczyć się od innych, od naszych współpracowników, pracowników, klientów, także dostawców i partnerów w biznesie. Rozwój każdej firmy polega między innymi na uczeniu się od innych i na przykładzie innych. Lepiej korzystać i uczyć się na cudzych błędach niż na swoich. To stara prawda, która w prowadzeniu własnej firmy także ma swoje uzasadnienie zarówno praktyczne, jak i ekonomiczne, cudze błędy nas nic nie kosztują.

Własna firma

Własna firma Pracowanie na swojego szefa nie każdemu się uśmiecha. Wiele osób pracuje za marne pieniądze i ma ochotę w końcu przerwać łańcuch milczenia. Dlatego tez wiele osób zaczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Jednak czy własna firma jest tym, co może przynieść duże zyski. Własna firma bez wątpienia wymaga poświęceń i czujności w tym całym biznesie. Pracując o osób prywatnych mających własne firmy ciężko jest, o jaką kolwiek podwyżkę, która mogłaby w znaczny sposób polepszyć, jakość naszego życia. W takim przypadku założenie własnej działalności gospodarczej może okazać się sposobem na zarobienie dobrych pieniędzy i rozkręcenie dobrego interesu. Jednak czy interes, jakim jest własna firma jest tak naprawdę dobrym sposobem na zarobienie pieniędzy. Jedno jest pewne zanim założymy własny biznes czeka nas cała masa papierkowych spraw do załatwiania. Urzędy skarbowe zakładu ubezpieczeń społecznych i wiele innych formalności, które to przyjdzie nam załatwiać. Decydując się na własny biznes powinniśmy być świadomi tego, co nas czeka i od razu z góry nastawić się na t, iż na samym początku naszej działalności gospodarczej nie ma, co liczyć na wielkie przychodzi. Na samym początku będzie konieczne zainwestowanie w naszą działalności. Własna firma jest tak naprawdę pasmem niekończących się zmartwień i przeliczeń, z którymi to nie każdy sobie radzi. Wiele osób decydowało się na własną działalność a po dłuższym czasie okazywało się, że nie radzili sobie z otaczająca ich rzeczywistością. Kolejnym minusem własnej działalności jest to, iż zawsze musimy być na posterunku i gotowi na pasmo niepowodzeń. Jest to w końcu nasza własna firma, która należy pilnować i doglądać pod każdym względem. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest, czym co można nazwać huśtawka pozorów. Pracownicy nie zawsze są lojalni wobec własnego pracodawcy, co często kończy się wypadkami w pracy, a odpowiedzialność za taki wypadek w całości spływa na właściciela firmy.

Powody nieuchronnej porażki w biznesie

Powody nieuchronnej porażki w biznesie Zastanawiające to, że 85 % nowo powstałych własnych firm upada w okresie pierwszych 5 lat swojej działalności. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim brak jakiegokolwiek planowania i ukierunkowania swojej działalności gospodarczej. Napisałem jakiegokolwiek planowania, bo rzeczywiście każde nawet najskromniejsze planowanie na zwykłej kartce papieru jest lesze niż jego brak. Prowadzenie własnej firmy bez planu to jak podróż statkiem bez kompasu i mapy oceanu, którym płyniemy. To przedsięwzięcie skazane z góry na porażkę i niepowodzenie. Aż dziwne, że tyle firm – 85 % popełnia ten błąd. Nie wymagamy od małych rodzinnych własnych biznesów tworzenia w firmie komórek od planowania strategicznego, ciągłego monitorowania efektów. Wystarczy usiąść, wziąć do ręki kartkę papieru i nakreślić cele, które chcemy osiągnąć oraz opisać jak do tego dojść. Jeżeli ktoś decydował się na podjęcie własnej działalności gospodarczej, to liczył się z pracą, ciężką pracą, planowanie do ciężkiej pracy trudno zaliczyć. Może to być nawet przyjemne, kiedy, koncentrując się na zaplanowaniu rozwoju naszej własnej firmy damy ponieść się emocją i za bardzo się rozmarzymy. Może okazać się, że nasz mały biznes rozrośnie się do potężnych rozmiarów gigantów światowego biznesu. Ktoś może mi zarzucić, że to strata czasu i pieniędzy. Czas to pieniądz. Nie zgodzę się z takim stwierdzeniem. Czas to rzeczywiście pieniądz, ale planowanie własnego biznesu to nie jest strata czasu ani pieniędzy. To bardzo dobra inwestycja, która nam się zwróci bardzo szybko. Przede wszystkim czas spędzony na planowaniu pozwoli nam zaoszczędzić wiele czasu w trakcie rozwijania naszego interesu. Nie będziemy zastanawiali się, co zrobić, kiedy pojawią się problemy. Będziemy działać, a to z kolei, czyli szybkie działania, pozwoli rozwijać się naszej własnej firmie w sytuacjach, kiedy bez planu nie mielibyśmy szans na rozwój, a nie raz wręcz okazję do poniesienia sromotnej porażki. Reasumując planowanie w naszym, własnym biznesie pozwoli nam zaoszczędzić wiele cennego czasu i przyniesie nam wymierne korzyści finansowe.

Dobra organizacja, kluczem do sukcesu

Dobra organizacja, kluczem do sukcesu Własna firma, nawet, jeżeli składa się tylko z jednego pracownika, czyli jej właściciela to organizacja i jako taka powinna być od początku dobrze zorganizowana. Powinno być jasne, co dzieje się z pocztą, która przychodzi do firmy, czy to będzie zapytanie ofertowe, czy zapytania o pracę, czy może oferta reklamowa firmy, która chce z nami współpracować. Wcześniej ustalone procedury, które określają, co robić, zdecydowanie ułatwiają pracę i przyspieszają działanie, a to w działalności gospodarczej jest istotne i wpływa znaczące na wzrost dochodów. Dobra organizacja to także jasno sprecyzowane zakresy obowiązków poszczególnych pracowników. O wiele łatwiej się pracuje, gdy każdy wie, co ma robić. Nie potrzeba wtedy marnować czasu na zastanawianie się, kto ma odebrać towar, bo właśnie przyjechał dostawca, a kto ma obsłużyć klienta, który właśnie zawitał do naszej, własnej firmy. Z pozoru wydają się nam błahe takie rzeczy. Jak głębiej się zastanowimy, to z tych wielu drobiazgów uzbiera nam się sporo, zmarnowanego czasu. A zmarnowany czas to także zmarnowana szansa na rozwój naszego własnego biznesu. Później dopiero przy analizie porażki, o ile taką robimy, dochodzimy do wniosku, gdzie popełniliśmy błąd. Sztuką jest prowadzić własną firmę i uniknąć poważnych błędów. Możemy korzystać z doświadczeń innych, podobnych nam firm. Najlepiej uczyć się na cudzych błędach, nie swoich. Mniej to nas tez kosztuje. Są czynności, które każdego dnia musimy wykonać. Są na stałe wpisane do kalendarza obowiązkowych czynności. Zastanówmy się jak można usprawnić te niezbędne, ale zapewne czasochłonne zadania. Może komuś możemy je zlecić, kto zrobi to za nas szybciej i taniej. Pamiętajmy, że rozwój naszej własnej firmy powinien być dla nas najważniejszy i ten cel powinien nam przyświecać w każdym działaniu. Rozejrzyjmy się, jak to jest rozwiązane u zaprzyjaźnionych z nami firm, jak u partnerów, z którymi współpracujemy albo nawet u konkurencji. Pamiętajmy, że kluczem do sukcesu w biznesie jest dobra organizacja i jej usprawnianie powinno być naszym priorytetem zawsze.