Dobra organizacja, kluczem do sukcesu

Dobra organizacja, kluczem do sukcesu Własna firma, nawet, jeżeli składa się tylko z jednego pracownika, czyli jej właściciela to organizacja i jako taka powinna być od początku dobrze zorganizowana. Powinno być jasne, co dzieje się z pocztą, która przychodzi do firmy, czy to będzie zapytanie ofertowe, czy zapytania o pracę, czy może oferta reklamowa firmy, która chce z nami współpracować. Wcześniej ustalone procedury, które określają, co robić, zdecydowanie ułatwiają pracę i przyspieszają działanie, a to w działalności gospodarczej jest istotne i wpływa znaczące na wzrost dochodów. Dobra organizacja to także jasno sprecyzowane zakresy obowiązków poszczególnych pracowników. O wiele łatwiej się pracuje, gdy każdy wie, co ma robić. Nie potrzeba wtedy marnować czasu na zastanawianie się, kto ma odebrać towar, bo właśnie przyjechał dostawca, a kto ma obsłużyć klienta, który właśnie zawitał do naszej, własnej firmy. Z pozoru wydają się nam błahe takie rzeczy. Jak głębiej się zastanowimy, to z tych wielu drobiazgów uzbiera nam się sporo, zmarnowanego czasu. A zmarnowany czas to także zmarnowana szansa na rozwój naszego własnego biznesu. Później dopiero przy analizie porażki, o ile taką robimy, dochodzimy do wniosku, gdzie popełniliśmy błąd. Sztuką jest prowadzić własną firmę i uniknąć poważnych błędów. Możemy korzystać z doświadczeń innych, podobnych nam firm. Najlepiej uczyć się na cudzych błędach, nie swoich. Mniej to nas tez kosztuje. Są czynności, które każdego dnia musimy wykonać. Są na stałe wpisane do kalendarza obowiązkowych czynności. Zastanówmy się jak można usprawnić te niezbędne, ale zapewne czasochłonne zadania. Może komuś możemy je zlecić, kto zrobi to za nas szybciej i taniej. Pamiętajmy, że rozwój naszej własnej firmy powinien być dla nas najważniejszy i ten cel powinien nam przyświecać w każdym działaniu. Rozejrzyjmy się, jak to jest rozwiązane u zaprzyjaźnionych z nami firm, jak u partnerów, z którymi współpracujemy albo nawet u konkurencji. Pamiętajmy, że kluczem do sukcesu w biznesie jest dobra organizacja i jej usprawnianie powinno być naszym priorytetem zawsze.

Komentarze zostały wyłączone.

Skomentuj